Meld deg på

Hvor skal fergene ligge? Åpent møte om utenriksfergeutredningen

Hvor

Rådhusets møtesenter
Rådhusplassen
Oslo 0160

Tom Kristian Berger

Veibeskrivelser i Google Maps

Når

14.06.2022 KL.17:00

INFO OM INNGANG: Inngang til møtet blir fra sjøsiden av rådhuset. Vi befinner oss i møterom 4. Hvis du sliter med å finne veien så ring Tom Kristian på +4748476167

Syns du det er spennende med byutvikling og natur langs fjorden? Er du opptatt av hvor fergene i Oslo skal ligge i framtida? Da er dette møtet for deg!

I forbindelse med at byrådet og Venstre ble enige om Filipstadplanen besluttet man samtidig å sette i gang en utredning om hvor utenriksfergene skal ligge i framtida. Fergene det er snakk om er Color-Line fergene som i dag har avgang fra Hjortneskaia, og DFDS sine ferger som legger til kai på Vippetangen. Utredningen om hvor fergene skal ligge – den såkalte Utenriksfergeutredningen (UFU) – er nå ferdigstilt og skal etter hvert til politisk behandling. Utredningen er et grunnlag som bidrar til at vi kan bestemme hvor utenriksfergene skal ligge i framtida. Oslo MDG ønsker å ha en bred og opplyst prosess i partiet vedrørende utenriksfergeutredningen i forkant av at partiet skal fatte sitt vedtak. Vi skal derfor arrangere flere møter om hvor fergene skal ligge, og vi starter med et åpent infomøte i rådhusets møtesenter den 14/6 klokka 17-19. Vi inviterer forskjellige aktører som kan kaste lys på forskjellige forhold. Det er flere temaer som er viktige, som for eksempel byutvikling, miljø, logistikk og havnefag.

17.00 Velkommen ved leder i Oslo MDG, Sigrid Z. Heiberg (10 min)

17.10 Plan og bygningsetaten (PBE)  ved Stein Kolstø – generelt om UFU

17.30 Plan og bygningsetaten (PBE)  ved Stein Kolstø – på tema miljø