Meld deg på

Status og trender for demokrati i verden

Hvor

Zoom - Trykk på lenke for å bli med!
Møtet er digitalt
Vestland og Oslo 5004

Kontaktperson: Trond Botnen

Veibeskrivelser i Google Maps

Når

18.03.2024 KL.20:00

Velkommen til første møte i Grønt Demokratilaboratorium!

Innleder: Carl Henrik Knutsen, UiO og V-Dem
Arrangør: Internasjonalt utvalg ved Trond Botnen i samarbeid med Oslo MDG og Vestland MDG

Her er link til arrangementet!

I anledning av at 2024 er året der nesten halve jordas befolkning skal stemme i mer eller mindre frie valg, inviterer Internasjonalt Utvalg i MDG til en webinarserie om hvordan det står til med demokratiet i verden, og hva vi kan gjøre for å styrke det ute og hjemme.

Vi har gleden av å åpne webinarserien med en innledning fra Carl Henrik Knutsen om status og trender for demokratiet i verden. V-Dem er et internasjonalt forskningssamarbed på demokrati, og de legger fram sin årlige rapport om demokratiet 7. mars, og Knutsen er en av deres internasjonale hovedforskere og vil presentere funnene i rapporten, med vekt på hva som er de viktigste trendene og hva det er mulig å si om årsakene til dette.

Etter innledningen, som varer ca. en halv time, vil det bli anledning til spørsmål og utveksle synspunkter på hvordan vi som et grønt parti kan bidra til å fremme og styrke demokratiet globalt og nasjonalt.

Vi ønsker å nå flest mulig med arrangementet, og møtet er derfor åpent for både medlemmer, folk som er nysgjerrige på MDG og for dere som er interessert i demokratiets tilstand generelt!

Senere møter i Grønt Demokratilaboratorium vil blir annonsert fortløpende.

Meld deg på, og bruk denne lenken for å delta!

Vil du vite mer?

Innstillinger