Grønn jul

Astri Sjoner

Når

13.12.2021 KL.20:00

Jula er tid med det nære og de kjære, men også forbrukstopp, shoppebonanza og fråtsetid. Oslo skal kutte 95 % av utslippene sine på 8 år, alle skal halvere til 2030, og i 2050 er det netto null som gjelder. Er dette forenlig med ribbefett, ting under treet og driving home for christmas? Også jula må sannsynligvis endre seg.

Leder i Spire, Julie Rødje, forteller om bærekraftig julefeiring, og hvordan du kan bidra til at du, din familie og dine venner får en grønnere jul? Og ikke minst: hvorfor gjør disse tilpasningene at vi får en grønnere jul?

Finansbyråd i Oslo, Einar Wilhelmsen, setter grønn jul i et økonomisk og politisk perspektiv: Hvordan kan politikken sørge for at neste jul blir enda grønnere for enda flere? Hvilke politiske verktøy har vi for å stimulere til økt tilbud og etterspørsel av tjenester?

Det blir åpnet for spørsmål til både Julie og Einar i møtet.

Møtet foregår på Zoom. Vi sender deg lenke ved påmelding.

Velkommen!