Grønn søndag: Veterinærhøgskolen

Hvor

Utenfor Åpent bakeri, på hjørnet ved "Idioten"
Brageveien 1A
Oslo 0454

Sigrid Heiberg

Veibeskrivelser i Google Maps

Når

30.01.2022 KL.12:00

Velkommen til årets første Grønne Søndag!

Oslo MDG inviterer alle medlemmer og andre interesserte til en omvisning på Veterinærhøyskole-tomta på Adamstuen, med diskusjon om behov og muligheter. Hva bør denne indrefileten av et område helst brukes til?

Tid: søndag 30. jan klokka 12.00-14.00
Sted: Oppmøte ved Åpent Bakeri Adamstuen, på hjørnet av parken “Idioten”

Utfyllende info:
Like før jul fikk Oslo Kommune overta nøklene til den gamle veterinærhøyskolen som ligger i Bydel St. Hanshaugen, etter at byrådet i fjor kjøpte over 50 mål av tomten. Eiendommen som kommunen nå har sikret seg utgjør tre fjerdedeler av det totale anlegget og tilsvarer syv fotballbaner.

Dette er det dyreste eiendomskjøpet Oslo Kommune noensinne har gjort, og planen er at det skal gi byens innbyggere både ny skole, flerbrukshall, bibliotek og bydelspark.

— Bydelen trenger et sentralt område med flere offentlige funksjoner og en flott park, og nettopp det kan vi få til her, har byråd for byutvikling Hanna E. Marcussen uttalt.

Både bydelspolitikere og lokalbefolkningen i bydel St. Hanshaugen har ønsket at Oslo kommune kjøper den nedlagte høyskolen. Nå når kjøpet er i boks, hva tenker naboene? Hva er de lokale behovene, og hva er god grønn byutvikling for dette området? Bli med på diskusjonen på søndag - og se mulighetene som finnes her på kloss hold.

Vil du vite mer?

Innstillinger