Meld deg på

Grønn EU-debatt #9 EU og big tech: Evner EU å stagge digitale giganter?

Hvor

Zoom
Digitalt 0000

Internasjonalt utvalg

Veibeskrivelser i Google Maps

Når

29.11.2022 KL.21:00

Velkommen til Grønn EU-debatt!

Bli med å utvikle MDGs holdning til spørsmålet om norsk medlemskap i EU. Vi inviterer til en rekke digitale debattmøter i regi av Internasjonalt utvalg i MDG, hvor vi vil ta for oss viktige områder ved EUs funksjon og virksomhet. I møtene vil vi få innledninger fra anerkjente fagpersoner etterfulgt av spørsmål, svar og debatt fra deltakerne.

Nummer ni i rekken har tema EU og big tech: Evner EU å stagge digitale giganter?

Vi er så heldig å få en innledning av Finn Myrstad, fagdirektør for digitale tjenester i Forbrukerrådet. Finn er internasjonalt anerkjent for sitt arbeid med å styrke forbruker- og personvern i møte med digital teknologi og forretningsmodeller i Norge, EU og globalt. Han har også klaget inn en rekke selskaper for brudd på personvernlovgivningen.

Møteleder er som vanlig Karina Ødegård, fylkesleder i Innlandet MDG

Hold av de andre debattene:

#8 er flyttet fra 15. november til 6. desember: EUs sikkerhets- og forsvarspolitikk: Hvorfor det?

#10 Tirsdag 13. desember: EU, Norge, sjølråderett og demokratiunderskudd: Mer eller mindre, i eller utenfor EU? Hva ivaretar sjølråderetten best i 2025 og 2035? Er det å avgi makt til overnasjonale enheter for å oppnå nasjonale mål ensbetydende med å miste sjølråderett?

#11 Tirsdag 10. januar: EUs betydning for personvern og arbeidsmiljø

I perioden januar til mai oppfordres lokal- og fylkeslag til å holde egne diskusjoner og debatter i format og omfang de selv ønsker, foruten å lande på et standpunkt eller innstilling.

Vil du vite mer?

Innstillinger