Grønn EU-debatt #11 EUs betydning for personvern og arbeidsmiljø

Veibeskrivelser i Google Maps

Når

10.01.2023 KL.21:00

Velkommen til Grønn EU-debatt!

Bli med å utvikle MDGs holdning til spørsmålet om norsk medlemskap i EU. Vi inviterer til en rekke digitale debattmøter i regi av Internasjonalt utvalg i MDG, hvor vi vil ta for oss viktige områder ved EUs funksjon og virksomhet. I møtene vil vi få innledninger fra anerkjente fagpersoner etterfulgt av spørsmål, svar og debatt fra deltakerne.

Nummer elleve i rekken har tema EUs betydning for personvern og arbeidsmiljø.

Vi er så heldig å få “vår egen” Mette Borchgrevink fra MDG i Ullern til å innlede dette viktige temaet. Mette har jobbet med juss og politikk rundt personvern og arbeidsmiljø i en årrekke. Hun er jurist med bakgrunn fra bl.a. Datatilsynet, Direktoratet for arbeidstilsynet, Sporveien AS, Advokatfirmaet Sands, NHO og Universitetet i Oslo/Det juridiske fakultet. Mette har også sittet i Advokatforeningens lovutvalg for IKT og personvern og har vært tilknyttet personvern-nettverk med bl.a. store industrikonserner.

I perioden januar til mai oppfordres lokal- og fylkeslag til å holde egne diskusjoner og debatter i format og omfang de selv ønsker, foruten å lande på et standpunkt eller innstilling.

Vil du vite mer?

Innstillinger