Grønt juleverksted

Veibeskrivelser i Google Maps

Når

05.12.2022 KL.16:30

Miljøpartet De Grønne i Tønsberg inviterer inn alle som har lyst til grønt juleverksted. Vi starter med en felles middag, slik at dette skal være enkelt å få til i en travel hverdag. Det blir aktiviteter for hele familien, med fokus på bærekraftig og miljøvennlig jul.

Sted: Bydelshuset i Tønsberg
Tid: 5. desember, 16.30-20.00
Servering: Det blir servert middag, og kaffe, te og pepperkaker.

- Gavebyttebord
- Felles materialpool
- Lag miljøvennlig julepynt og julegaver
- Sosialt og hyggelig

Gavebyttebord: I tillegg til å lage julepynt og julegaver prøver vi oss på å lage et gavebyttebord. Å gi bort gjenbruksgaver er både hyggelig og økonomisk. Men kanskje har familie og venner alt sett tingene du har lyst til å gi bort? Løsningen er å gi bort hverandres gaver! Ta med noe du selv vil gi bort, legg det på bordet, - og ta med deg noe annet du har lyst til å pakke inn og gi til en av dine. (Det som gis bort må selvsagt være rent, helt og pent)

Juleverksted med materialpool: Har du mye hobbymaterialer liggende i skapet? Vi tar med det vi har av gammelt dill og dall fra tidligere juleverksteder og hobbyprosjekter, og deler med hverandre i en stor materialpool. Alt av glanspapir, glitter, teip, lim, vatt, kuler, filt og stoff er velkomment. Å bruke opp det vi har er både morsommere og mer miljøvennlig enn å kjøpe nytt. Vi kommer også til å ha med oss noen idèer til miljøvennlig julepynt og julegaver.

På Bydelshuset har vi juleverksted i storsalen, der er det plass til mange, både barn og voksne. Vi har også et mindre rom ved siden av, der man kan sette seg ned med en kopp kaffe eller te. Kanskje finner vi rom for den gode samtalen, om hvordan vi sammen kan lage et godt samfunn innenfor planetens tålegrenser?

Meld deg på via denne siden slik at vi vet omtrent hvor mange vi skal beregne mat til.

Arrangementet er gratis - ta gjerne med din egen saks (husk å merke den)

Velkommen!

Vil du vite mer?