Meld deg på

Grønt dypdykk: Omstilling av næringslivet til sirkulærøkonomi

Hvor

Zoom
Zoom 0000

Eline Hansen Næset

Veibeskrivelser i Google Maps

Når

16.11.2022 KL.19:30
Hva er det viktigste vi kan gjøre for å omstille næringslivet, og gjøre økonomien mer sirkulær? Ingrid Liland leder prinsipprogramkomiteen i MDG, og et av temaene i dette programmet er grønn økonomi. Marte Ulltveit-Moe er folkevalgt for MDG i Kristiansand og skriver om reparasjon. De møtes til en samtale om måter å tenke på ressursbruk i samfunnet og i hverdagen.

Grønn økonomi forutsetter at økologiske og sosiale hensyn settes foran kommersielle interesser. Vi vil redusere det totale forbruket og effektivisere ressursbruken i hele produktets livsløp. Størst mulig grad av gjenbruk og resirkulering er viktige mål for en ressursbasert økonomi, men hvordan omstiller vi oss og næringslivet til en bærekraftig sirkulærøkonomi?

Om grønt dypdykk:

Hver måned tar vi for oss et nytt saksfelt og inviterer sakstalspersonene våre til politiske dypdykk innenfor et relevant tema. Målet er å legge til rette for interessante og lærerike samtaler og politikkutvikling. Møtene er beregnet på folkevalgte og tillitsvalgte i partiet, men er åpne for alle.

Møtet foregår på Zoom, og du vil få link til møtet når du melder deg på.

Velkommen!

Selv om innledningen foregår digitalt, oppfordres alle lokallag til å møtes disse kveldene, og følge innledningene sammen. Det legges til rette for refleksjoner underveis, enten alene eller i grupper. Dette gir en ypperlig mulighet til å kombinere skolering og sosialt samvær. Ta kontakt med ditt lokallag og hør om de vil organisere noe disse kveldene!