Meld deg på

Er det slik vi skal bo i Oslo i fremtiden? En gjennomgang av den nye høyhusstrategien

Hvor

Zoom
Oslo 0481

Nordre Aker

Veibeskrivelser i Google Maps

Når

17.08.2022 KL.20:00

Zoom-lenke: https://us02web.zoom.us/j/85455314266

I Oslo MDG sitt program for 2019-23 gikk partiet til valg på å revidere høyhusstrategien med tanke på å bygge høyere ved knutepunkter og underbygge grønn mobilitet. Revisjonen ble på bakgrunnen av valgresultatet innarbeidet i byrådsplattformen. PBE har derfor utarbeidet et utkast til hvordan strategien skal være. Denne ligger nå ute på høring.

I samarbeid med Nordre Aker og Nordstrand MDG inviterer byutviklingsgruppa på Rådhuset til digitalt møte for å belyse fordeler og ulemper ved å bygge og bo i og i nærheten av hus på opp til 125 meter. Nordre Aker og Nordstrand MDG har invitert Plan- og bygningsetaten, arkitekter, akademia og representanter fra byrådet til å holde innlegg.

Tentativt program:

Innledning ved byrådssekretær Rasmus Reinvang

Innledning ved Kjetil Thorsen.
Thorsen er arkitekt og professor. Han er partner i arkitektfirmaet Snøhetta, som han var med å starte i 1987 og vil dele Snøhettas erfaringer og syn på høyhus.

Innledning ved Chris Butters.
Gaia arkitekt med fokus på bærekraft og forsker hos Senter for Utvikling og Miljø på UiO. Han vil fokusere på fordelene og ulempene ved tett-lav bebyggelse vs høyhus.

Kommentarer ved fraksjonsleder og fylkesleder i Oslo MDG, Sigrid Z. Heiberg

Spørsmål og svar.