Une Bastholm i MDG og en sau som har det bra. «Når regjeringen ikke vil  handle, tar jeg saken til  Stortinget! Skriv under for  å støtte kampen for dyra.»

Skriv under: Oljefondet må ta hensyn til dyrevelferd!

Våre felles pensjonspenger, Oljefondet, er i dag investert i mange selskaper som ikke praktiserer god dyrevelferd, som enorme grisefabrikker i Kina. Slike produksjonsformer bør vi verken legitimere eller tjene penger på!

I flere år har MDG kjempet for at Oljefondet skal trekke sine investeringer ut av bedrifter med dårlig dyrevelferd. Vi utfordret nylig regjeringen med et skriftlig spørsmål på Stortinget til finansminister Trygve Slagsvold Vedum. Regjeringens svar viser at de dessverre ikke vil foreta seg noe for å instruere Oljefondet om å endre praksis, eller for å inkludere dårlig dyrevelferd som et kriterium for å utelukke bedrifter fra fondets investeringer.

Nå krever vi endring. Vi vil at Oljefondet heller skal bidra til bærekraftig og etisk næringsliv, samtidig som sparepengene våre tas vare på. Vi vil foreslå flere tiltak på Stortinget denne høsten.

Vi trenger din støtte for å presse regjeringen og få økt oppmerksomhet rundt at Oljefondet investerer i strid med grunnleggende dyrevelferd. Signér nå for å være med!

En lykkelig gris koser seg i søla. Den får utløp for sine naturlige instinkter.