Meld deg på

MDG Debatt: En bærekraftig eldreomsorg for fremtiden!

Hvor

Partikontoret i Bergen sentrum og digitalt!
Lodin Lepps gate 1b
Bergen 5003

Kontaktperson: Christine Ødegaard

Veibeskrivelser i Google Maps

Når

05.02.2024 KL.18:00

Miljøpartiet De Grønne inviterer til et viktig og aktuelt innspillsmøte og debatt om fremtiden for eldreomsorgen i Norge. Dette arrangementet er en unik mulighet til å bidra med dine tanker og idéer til MDGs arbeidsprogram for 2025, spesielt rettet mot en bærekraftig og verdig eldreomsorg.

Detaljer om arrangementet:
Sted: Lodin Lepps gate 1b
Dato: 05. februar
Tid: kl. 18:00 - 20:00
Arrangør: Programkomitéen ved Christine Ødegaard

Arrangementet skal også strømmes, og hvis du ikke kan delta fysisk, kan du følge med på arrangementet digitalt her!

Hvis du ønsker å være aktivt med i diskusjonen kan du delta via Google Meet her!

Innledere:

Eirik Kjellby er medlem av Alderspsykiatrisk utvalg i Norsk psykiatrisk forening. Eirik vil dele sine synspunkter på psykisk helsetjeneste for eldre. Hans erfaring strekker seg fra arbeid på sykehjem til poliklinisk arbeid på Haukeland. Eirik vil belyse utfordringer som demens, ensomhet og selvmordsrisiko blant eldre, og diskutere fremtidige løsninger innen helsevesenet.

Kristoffer Robin Haug er MDGs helsepolitiske talsperson. Kristoffer vil snakke om MDGs visjoner for eldrepolitikk og hvordan vi kan forme en bærekraftig eldreomsorg fra et grønt perspektiv.

Temaer for diskusjon:
  • Den demografiske endringen og dens innvirkning på helsetjenester.
  • Utfordringene med en økende andel eldre i samfunnet og hvordan dette påvirker behovet for eldreomsorg.
  • Utvikling av en bærekraftig og verdig eldreomsorg innenfor samfunnets rammer.

Dette er en gylden anledning for alle medlemmer og interesserte til å delta i diskusjonen og bidra med innspill til vår politikk. Vi står overfor store utfordringer, men med felles innsats og kreative løsninger kan vi forme en fremtid som er både bærekraftig og rettferdig for våre eldre.

Vi ser frem til din deltagelse og verdifulle bidrag til vår politikk. Sammen kan vi utforme en bedre fremtid for eldreomsorgen!

Vil du vite mer?

Innstillinger