Miljøpartiet De Grønne

onsdag 10. februar 2021 KL.17:30 - Trones skole

Aksjonsdag #1 (Sandnes)

Nå er det dags for aksjon, og da er det bare å møte opp. Sted for oppmøte kommer med det første. Vi bestemmer oss for om det blir husbesøk/dørbank eller postkortaksjon basert på smittesituasjonen, og akkurat nå ser det lovende ut for husbesøk. Vi begynner med en brief, og de som er trygge går sammen med dem som er mindre trygge. Vi får med oss Ulrikke Torgersen denne dagen! Det er henne vi skal ha inn på Stortinget :)

PS! Å snakke med folk er det aller mest effektive vi gjør for å flytte velgere, så nå er vi i gang med årets viktigste prosjekt! Vi skal bryte sperregrensen og få Ulrikke Torgersen fra MDG i Rogaland på Tinget.

Her er noen betraktninger fra Josefine Gjerde, som gikk på husbesøk i Bergen 26. januar i år:  Jeg var egentlig skeptisk til å gå dørbank nå når alle bekymrer seg for muterte virus og korona, og regner med det er flere som tenker det samme. Men etter kveldens økt er jeg frelst. Tilliten mellom folk er fortsatt veldig høy! På direkte spørsmål om de synes det er ubehagelig eller rart å få fremmede på døren under korona, svarer alle at det går helt fint. Mange av de vi møtte i kveld har stemt eller vurdert å stemme på oss. Da er disse samtalene om klima, kollektivtrafikk og trafikksikkerhet gull! Jeg gleder meg til flere aksjonsdager utover våren (og håper på varmere vær)!

Trones skole

Postveien 65