Årsmøte i Akershus MDG

Veibeskrivelser i Google Maps

Når

02.03.2024 KL.09:30

Velkommen til første ordinære årsmøte for Akershus MDG! Vi klarer oss denne gangen med bare én full dag, siden det tross alt bare er noen måneder siden stiftelsesmøtet. Så betyr det at noen saker heller får bli diskutert videre på senere temamøter. Vi tenker å invitere til flere slike utover vinteren og resten av året. Tross alt vil mye i året som kommer handle om at vi går mot et viktig stortingsvalg, og at vi blant annet skal gjennomføre nominasjonsprosesser og lage et nytt nasjonalt arbeidsprogram.

I tillegg bør vi sørge for mest mulig synlighet, og være i dialog også med folk og grupper utenfor partiet, så vi faktisk får til det større grønne gjennombruddet som må til for at vi faktisk kan skape et bærekraftig samfunn innenfor planetens tålegrenser, som dermed også sikrer velferd, trygghet og frihet i et generasjonsperspektiv.

Utenom de vanlige årsmøtesakene som valg av fylkesstyre, valg av nominasjonskomité, årsmelding fra Viken MDG og litt annet, så skal Lan Marie Berg og Une Bastholm komme for å holde hilsningstale. Det kan også bli noen innkomne forslag eller resolusjoner fra lokallag som i så fall har innsendingsfrist 09. februar. Sakspapirer sendes ut innen 17. februar.

Vi får også et lite bonusprogram fra Nordre Follo MDG som vil fortelle om en del av erfaringene sine knyttet til arealnøytralitet og annet som har gjort at store deler av landet nå skryter av det Nordre Follo er i gang med. Og hvem har “skyld” i at Nordre Follo har gjort så mye riktig? Jo, våre egne grønne lokallag og kommunestyregrupper som har jobbet målbevisst for gjennomslag over flere år, og som nå gjerne deler hemmelighetene sine med resten av oss, så vi lettere kan få til det samme i våre kommuner også!

Ønsker du å være delegat fra ditt lokallag til fylkesårsmøtet? Ta i så fall kontakt med lokallagsleder i din egen kommune. Lokallagene har ulikt antall delegater avhengig av antall medlemmer: Delegatfordeling til årsmøtet

Vi sørger for kaffe og te og snacks underveis i møtet, og lunsj midt på dagen.

De som vil går ut og spiser når programmet er ferdig. Dette dekkes av hver enkelt.

Vil du vite mer?

Innstillinger